Breaking News
Humanitarna akcija – “PINK DAY pomaže ugroženim obiteljima”
Anita Dujić zablistala s prekrasnim detaljima za kosu iz nove kolekcije
Zrinka Cvitešić zvijezda nove kampanje Matije Vuice Krhkoća i finoća kao obilježja nove kolekcije Matije Vuice
Nova kolekcija streetwear branda CHYPKA
Blagdansko druženje Wall.hr-a okupilo brojne poznate
Tjelovježba
Budite zdravi i fit uz Nordijsko hodanje!

Aktivnost za cijelo tijelo

 

Nordijsko hodanje noviji je oblik tjelesne aktivnosti pogodan u rekreativnim programima svih dobnih kategorija.

To je aktivnost u kojoj možete uživati kroz cijelu godinu, bilo ljeto ili zima, po svuda i u svako vrijeme.

Za razliku od normalnog hodanja , kod kojeg je gornji dio tijela relativno pasivan, nordijsko mnogo više aktivira mišiće leđa, ramena i ruku.

To je zapravo hodanje pri kojem se koriste specifično dizajnirani štapovi (Nordic walking štapovi).

Može se provoditi na većini terena, a u kombinaciji s prirodom i svježim zrakom izuzetno pogoduje našem zdravlju.

Zbog sličnosti s normalnim hodom čini se prilično lako i jednostavno za izvođenje, no zahtijeva određeno vrijeme potrebno za učenje i svladavanje osnovne tehnike, obvezno pod nadzorom stručnog voditelja.

Što se tiče sportske opreme, za početak su potrebni samo odgovarajući štapovi.

 

 Pozitivni učinci nordijskog hodanja

 

Zbog svojih karakteristika , nordijsko hodanja pogodno je za razvoj snage i izdržljivosti,

Osobito gornjeg dijela tijela, djelujući tako na pravilno držanje tijela. Uključivanjem velikog broja mišića zbog uporabe štapova, troši se i veća količina energije (od 400 do 450 Kcal po satu aktivnosti),

Za razliku od normalnog hoda pri kojem se troši od 250 do 300 Kcal.

Neka istraživanja pokazuju da je energetska potrošnja pri srednjoj brzini veća za 20 posto od normalna hoda iste brzine, a ako se brzina nordijskog hoda poveća, uz primjenu pravilne tehnike, može se potrošiti i 45 posto Kcal više.

Aktivacija srčanožilnog sustava je veća, pa se i srčana frekvencija poveća za 10 do 15 posto. Ta činjenica osobito je važna za osobe s povećanom tjelesnom masom koje bi tako mogle regulirati višak kilograma.

 

Osim na funkcionalne sposobnosti, nordijsko hodanje pozitivno djeluje i na sustav za kretanje.

Uporabom štapova pri hodu i aktivnim sudjelovanjem ruku i ramena smanjuje se opterećenje na donje ekstremitete, posebice zglobove koljena, kuka i kralježnice. Ta karakteristika važna je osobama koje imaju problem sa zglobovima donjih ekstremiteta (različite ozljede, nakon operativnih zahvata, itd), jer omogućuje više kretanja sa smanjenjem bolova i rizika od ozljeđivanja.

Starijim osobama upotreba štapova omogućuje veću stabilnost jer se povećava površinaoslonca važna za održavanje ravnoteže pri hodu, a samim time smanjuje se rizik od padova, koji su potencijalno opasni za nastanak prijeloma.

 

Tečaj – škola nordijskog hodanja

 

Društvo za rekreaciju Vitathlon organizira i provodi vikend tečajeve – školu nordijskog hodanja.

Pod stručnim vodstvom Hanija Haddada, profesora kineziologije, dugogodišnjeg hodača, te promotora i instruktora Nordijskog hodanja, savladat će te osnove i tehnike Nordijskog hodanja:

 

Više na www.vitathlon.com.hr

 

Pozovite obitelj i prijatelje pa zakoračite zajedno u čarobni svijet Nordijskog hodanja! I budite zdravi i fit!

Related Post

Comments Closed




Teme
Želiš postati dio tima?
U potrazi smo za entuzijastima i modno osvještenim blogerima.
Imaš smisla za pisanje i/ili fotografiju, a nemaš gdje objaviti svoje uratke?
Javi nam se!
Info
Matija Kadojić, voditelj projekta

mob: 091/526-1717 ili kontakt porukom
Powered by Spybot
Najave